Matilda Björkman

Onsdag

Kategori:

Förlåt för att jag inte skrivit så mycket men har vart så sjukt trött på kvällarna så har typ somnat vid 20.00. Men i alla fall
Dag 1: började vi med att morgon fodra alla hästarna och sen släppa ut dom och mocka och göra mat, vi gjorde typ alla stall sysslor helt enkelt. Sen red vi, jag fick rida Laris, en 5 åring på 180 cm, så en väldigt stor häst men super snäll! Sen efter lunch så red jag vanten en stund sen satt Katja upp på honom, vilket var super! och sen gjorde vi klart det sista i stallet o sen var det slut.
Dag 2: började som vanligt med morgon sysslorna. Och sen kollade jag när dom andra red några hästar, pysslade med några hästar emellan det med. Sen kom hovslagaren och vantis fick nya skor och snösulor är även på nu! efter lunch red jag vantis tillsammans med Katja och Antonia. Fick mycket hjälp av Katja vilket jag är så glad för, för jag ser verkligen förändring efter 3 dagar jag har vart här!
Och idag har det varit typ samma grejer, Katja satt upp en stund på vantis och sen red jag en stund till efter, han var fin i alla fall! imon ska jag åka hem för håller på att bli sjuk igen, så lika bra att åka hem och vila upp mig! Nu ska snart jag och Antonia gå ut och natta hästarna, ha det toppen!
Love M

Kommentarer


Kommentera inlägget här: