Matilda Björkman

21.09

Kategori:

tjoo!
dagen har varit bra tycker jag! fast har typ inte gjort ett skit!! åkte till stallet på kvällen och bara myste med vantis. innan det slöade jag i soffan! och nu ska jag snart duscha och sen sova! är så sjukt jädra trött.. sen kanske jag håller på att bli sjuk, är hänging och sånt skit.. men det får vi inte hoppas!

sen har jag fått en fråga här på bloggen: "kan du inte skriva vilka sorts förebilder du har i ridingen? Både på prand prix nivå o hemma-nivå? och varför? :)"

okej, på grand prix nivå är mina förebilder i hoppning Rolf-göran Bengtsson och Meredith Michaels-Beerbaum för att jag tycker att dom rider sjukt bra! det är väldigt prydliga ritter när dom tävlar! Dom har fina sitser över hindrerna, dom kan även hoppa upp på en häst som dom aldrig har suttit på och rida den lika bra som sina egna hästar! det ger mig väldigt bra inspiration! Dom rider ju som sagt väldigt prydligt också och det visar att man kan vinna även att inte ta dom snävaste svängarna och ha den snabbaste farten och sitta och dra hästarna i inertyglen! Det är min åsikt jalla fall!

I dressyr har jag ingen speciell så men om det ska vara någon så är det ju Jan Brink såfall! Han rider mycket mycket bra! ser så enkelt ut när han rider!

På hemma nivå är det faktist Jessika Lingmerth som är min förebild! Hon rider sina hästar lungt och sansat, hon rider även sjukt bra!! När hon hoppar sina hästar ser det så lätt ut! Och jag älskar även hennes ridstil! hon har skit bra sits och allt det där. Så nu vet ni lite om det :)

Rolf-Göran Bengtsson



Meredith Michaels Beerbaum



Jan Brink



Jessika Lingmerth



Love M




Kommentarer


Kommentera inlägget här: