Matilda Björkman

home sweet home!

Kategori:

nu är jag äntligen hemma i sverige igen, så himla skönt! men shiet vad de har blivit grönt på en vecka, sommaren är nog påväg! aja, jag har haft de jättebra solat och badat mycket. kom hem igår, så då fick jag reda på att vanten har vatt sjuk han har nog haft kolik, vldigt ont i magen så tog morgan en håranalys på honom då hade han virus och långvariga magproblem, så nu äter han 3 olika pulver och några piller som ska hjälpa honom med sin mage, men han fick nog det för han har ätit för mycket grönt gräs så nu får han gå med munkorg men de gör inget, bara bra så har han nått att göra! men blir rädd när de händer saker med andra hästar och nu va de min häst? usch, glad att jag inte va där och se honom.. vet inte vad jag har gjort! så ska morgan ta en ny håranalys och 1 månad och se hur de är med magen och tarmarna då! sen ska vi byta sadel med, min ligger skit på honom, så blir nog att ringa till sharpman och åka med honom dit! får hoppas att de blir nångång denna veckan! men nu mår han bra och de är jag glad för! så jag red honom igår, och han var superfin! men de beror ju på sadlen för jag lånar elisabeths nu, och den ligger bra så nu blir de att byta sadel så fort som möjligt! sen idag är de skola, ska vell blir roligt att träffa alla igen, men jag längtar inte till skolan.. sen efter skolan ska klassen cykla till örnstugan och sova över där, de blir nog myyyyys! :')

peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: